Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 6., péntek

A szóbeli erőszak kategóriái 1. Titkolózás

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

"A titkolózás a szóbeli bántalmazás egyik kategóriája, amelynek üzenete legalább annyira erős, mint a szavaké."

" (az áldozat) Soha egyetlen pillanatra sem kételkedik benne, hogy társa valóban meg akarja osztani vele gondolatait és érzéseit."

Én is így voltam vele. Az én életem nyitott könyv volt előtte és bárki előtt. Nincsenek titkaim, nincs is mit szégyellnem, persze, én is követtem el hibákat, de vállalom értük a felelősséget, és bárkivel bármikor tudok róluk beszélni, ha kell. És úgy gondoltam, ő is így érez, így gondolkodik és így cselekszik. De óriásit tévedtem. Amikor csörgött a telefonja, kiment a házból, és csak akkor jött vissza, amikor befejezte. Ha megkérdeztem, ki volt az, akkor mit gyanúsítgatom, vagy kitérő választ adott, vagy megnevezett egy általam is ismert személyt. Órákra eltűnt a telefonjával, ha megkérdeztem, hol volt, mit csinált, mondta, hogy mit, de tudtam, hogy az nem tart annyi ideig. Számtalanszor előfordult, hogy megbeszélt valakivel valamit, és engem "elfelejtett" tájékoztatni, vagy az utolsó pillanatban közölte, vagy azt mondta: "már mondtam, nem?". Ha megkérdeztem: "ezt meg ezt miért nem mondtad el?" Azt válaszolta: "mert nem kérdezted". Hogyan tudtam volna megkérdezni olyasmit, amiről nem tudok??? Folyamatosan szervezkedett a hátam mögött, cégvásárlásról tárgyalt, úgy, hogy nem tájékoztatott róla, és amikor rákérdeztem, letagadta. Méregdrága dolgot rendelt magának interneten, és csak akkor közölte, amikor már meghozták, és kifizette.
A legutolsó időszakban, amikor a szóbeli bántalmazás a tetőfokára hágott, pedig kerek perec ezt vágta a szemembe: "mindenkinek vannak titkai". Hát, nekem nincsenek. És egy normális párkapcsolatban neki sem lettek volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése