Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 6., péntek

A szóbeli erőszak kategóriái 4. Viccnek álcázott szóbeli erőszak

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

" A viccként tálalt szóbeli bántás az áldozat elevenébe vág, a legérzékenyebb pontjait célozza meg, miközben a bántalmazó győztesként kerül ki a helyzetből."

"Nahát - mondta egyszer, amikor ketten mentünk a lányommal az utcán, ő meg mögöttünk - nagyobb a se**ed, mint anyádnak" és jót nevetett rajta. A lányom nem nevetett, mondanom se kell, de ő már eljutott arra a szintre, hogy nem vette fel, bármit is mondott.

Amikor egyszer valamire azt mondtam, hogy hát ehhez sajnos, nem értek, akkor vicceskedve ezt mondta: "nem érted, nem érted, mihez értesz te egyáltalán a (és itt a kreatív hobbimat említette) -hoz" és ismét jót nevetett. Én nem nevettem. Pedig egy csomó más dologhoz is értek, természetesen, és ezeket fel is soroltam neki. Erre közölte, hogy "jól van na, csak vicceltem".

Rendszeresen poénkodott a mi rovásunkra mások előtt, vagy a mi szeretteink faji hovatartozására és politikai nézeteire vonatkozóan.

Sosem mulasztotta el megjegyezni, hogy ez a kedvenc száma, amikor a "No woman no cry" ment a CD-jéről a kocsiban.

Állandóan nyomorgatta a combomat, hiába mondtam neki, hogy ez rossz érzés, nem szeretem, ne csinálja, azt mondta, hogy nem baj, neki meg jó érzés, mert "nem bírok ellenállni, olyan jó húsod van, imádom nyomorgatni".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése