Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 8., vasárnap

A szóbeli erőszak kategóriái 10. Fenyegetés

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

"A fenyegetés azáltal manipulálja az áldozatot, hogy a legmélyebb félelmeire apellál. A szóbeli bántalmazó általában olyasmivel fenyegetőzik, ami veszteséget vagy fájdalmat okozna az áldozatnak."

Én ezt - mielőtt a könyvet olvastam volna - úgy fogalmaztam meg magamnak: "oda szúr, ahol a legjobban fáj".

A lányomat azzal tartotta sakkban, hogy nem mehet a barátjához.

A fiamat a focitól és a számítógéptől való eltiltással fenyegette, néha be is váltotta.  

Na és engem? Hát igen. Tudta, hogy három fontos dolog van az életemben, ami kitölti a mindennapjaimat: a gyerekeim, a hobbim és ő. 2011-ben a "Nem bírom a gyerekeidet!" kijelenés, 2014-ben pedig: "kevesebb időt szánjál a hobbidra" és a kegyelemdöfés: "már nem vagyok beléd szerelmes". Ezek nem nyílt, hanem burkolt fenyegetések, inkább a fájdalomokozás volt a cél, azt hiszem. De hogy lehet tovább így élni? Ha nem bírja a gyerekeimet, akkor hogy merjem őket rábízni? Ha nem csökkentem a hobbimra szánt időt, akkor mi lesz? Ha nem szerelmes belém, akkor mire számíthatok tőle?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése