Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 7., szombat

A szóbeli erőszak kategóriái 6. Vádaskodás és hibáztatás

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

"A bántalmazó, aki vádaskodik és hibáztat, rosszasággal vagy a kapcsolat alapegyezségének megszegésével vádolja partnerét, őt okolja saját dühéért, ingerültségéért vagy bizonytalanságáért."

Általában mindenért minket okolt. A fiam néha visszaszólt neki: "Na mi van, már megint nem nyertek a magyarok, azért vagy ideges?"

Gyakran nagyon trágárul ordítozott előttem és a gyerekek előtt: "A k**** isten b***** szájba a jó édes anyját, hogy nem lehet azt a ki******* ajtót becsukni, amikor már annyiszor kértem!" Amikor megkértem, hogy legalább a gyerekekkel ne beszéljen így, akkor arra hivatkozott, hogy nem tehet róla, állandóan kihozza a fiam a sodrából (pl. azzal, hogy elfelejti becsukni az ajtaját, amikor Skype-on beszélget a barátjával - főben járó bűn), és különben is, már megint védem, és újra elismételte, hogy "mit követett el a gyerek", amivel így kihozta a sodrából.

Azért, mert a gyerekek "ilyenek", engem és az apjukat okolta. Pedig a gyerekekkel semmi baj sincsen. Se jobbak, se rosszabbak, mint más gyerekek. 

"Ha csak meglátom a fiadat, már nem 0-ról, hanem 95%-ról indul bennem az ideg!"

A könyvben 105. oldalon szereplő "költői kérdés" is a kedvenc szólásai közé tartozott. Kérdezett valamit, a gyerek válaszolt, erre ő: "nem kell rá válaszolni, csak költői kérdés volt, ne szemtelenkedj!"

A legutolsó időszakban, amikor közölte, hogy nekünk hogyan kéne megváltoznunk ahhoz, hogy ő jól érezze magát, akkor is tulajdonképpen ezt csinálta: minket vádolt a saját viselkedéséért. Pedig az ember előtt több választási lehetőség áll: ha velem A módon viselkednek, én viselkedhetek B vagy C módon, vagy még rengetegféleképpen. Ez az én döntésem. Autonóm lény vagyok, nem mások határozzák meg, mit miért csinálok, hanem én. Ez a felelősség vállalása a saját tetteimért. 

Ez olyan, mint amikor tanácsot kérek valakitől, ő ad, én alkalmazom, majd rosszul sül el a dolog, és azt mondom: "hiszen ő mondta, hogy ezt csináljam". Ez igaz, de az én döntésem volt, hogy megfogadom a tanácsát, vagy másképp cselekszem. Ekkor vagyok a magam ura, ekkor vállalok felelősséget a döntéseimért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése